loading...

اخبار فناوری

بازدید : 124
جمعه 22 مهر 1401 زمان : 21:34

توسعه صنعت ساختمان و شهرسازی از یک سو و سلایق و علایق متفاوت انسان ها از سوی دیگر نیاز به سنگ هایی با طرح های جدید و البته متفاوت و عوامل فیزیکی و مکانیکی را ایجاد کرد. . ، کیفیت بالاتر و قیمت مناسب. بنابراین با رشد سریع جمعیت جهان و تفاوت ذائقه مردم، سنگ های طبیعی دیگر پاسخگوی این نیاز و ذائقه بشر نبودند. بنابراین فشار بازار باعث شد که ترکیب علوم و هنر مهندسی جایگزین مناسبی برای این چالش باشد. راه حل جدید در واقع مخلوطی از گرایش های مختلف علمی مانند مهندسی عمران، معماری، شیمی، فیزیک و غیره بود که به سنگ های مصنوعی معروف بودند. در سنگ مصنوعی با ترکیب مواد و عناصر مختلف، می توان سنگ هایی با زیبایی خاص، ظاهری یکدست و البته بدون تغییر رنگ و طرح، تنها با افزودن رنگ دانه و رزین سیمانی – پلاستیک ساخت. در این نوع سنگ می توان از سایر اجزای صنعتی مانند قطعات فلزی، دانه های فسیلی و همچنین قطعات سنگ مصنوعی به عنوان بخشی از ساختار سنگ استفاده کرد که علاوه بر بهبود خواص فیزیکی سنگ باعث زیبایی بیشتر آن می شود. طرح ها و مدل های سنگ مصنوعی.

سنگ مصنوعی چیست؟
سنگ مصنوعی ( تولید کننده سنگ مصنوعی ) ترکیبی از سنگ های طبیعی با افزودنی های دیگر است.مواد اولیه سنگ مصنوعی شامل ترکیباتی مانند سیمان و افزودنی های پلیمری است که باعث کاهش وزن و تسریع در نصب خواهد شد. ایده ساخت سنگ مصنوعی با افزایش زیبایی و تنوع طرح ها و رنگ ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، سنگ فرش ها و کف ها و همچنین محوطه سازی بیرونی متولد شد.تولید سنگ مصنوعی پاسخی به نیازهای سلیقه های مختلف در طراحی و عوامل فیزیکی و مکانیکی با کیفیت و هزینه بهینه می باشد.

یکی از ویژگی های مهم سنگ های مصنوعی وزن، ضخامت و قیمت کمتر آنها نسبت به سنگ های طبیعی است. از آنجایی که سنگ های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی با سایر مواد افزودنی ساخته می شوند، قیمت کمتری نسبت به سنگ های طبیعی دارند. علاوه بر این برای تهیه سنگ طبیعی و استفاده از آن در صنعت باید کارهای زیادی روی آن انجام شود و اجرای فرآیندهای آن هزینه بر خواهد داشت. به همین دلیل سنگ های مصنوعی دیگر نیازی به این فرآیندها ندارند و علاوه بر آن می توان طرح ها و رنگ های مختلفی را بنا به سلیقه مشتری تولید کرد. نکته دیگر در تولید سنگ های مصنوعی ضخامت کمتر آنهاست که با توجه به استحکام سازه ای به کار رفته در آنها می توان در فونداسیون های ویژه با ظرفیت بالا از آن ها استفاده کرد. سنگ های مصنوعی به دلیل خاک رس به کار رفته در آنها تحمل حرارت بالایی دارند که باعث استفاده از آنها در ساخت فضاهای بیرونی و شومینه شده است. همچنین به دلیل استفاده از سیمان در آن مانند سایر محصولات سیمانی عمر مفید بالایی خواهد داشت.

تفاوت با سنگ های طبیعی
از نظر قیمت، سنگ های دست ساز به دلیل نحوه تولید و حمل به بازار و البته ویژگی هایی مانند وزن و ضخامت کمتر، قیمت بسیار کمتری نسبت به سنگ های دست ساز دارند. از طرفی با انتخاب عناصر افزودنی مختلف می توان مقاومت ساختاری آن را تا حد زیادی افزایش داد.

تاریخچه سنگ مصنوعی ماربل شیت
در مورد تاریخچه تولد سنگ مصنوعی می توان به تولد اولین نمونه های موس در 2000 سال پیش در روم باستان اشاره کرد. بعدها در یونان نمونه هایی از سنگ های مصنوعی با استفاده از قطعات مربع شکل سنگ های طبیعی ساخته شد.یونانی ها از این محصولات به عنوان سنگ فرش استفاده می کردند و آنها را با تصاویر انسان، حیوانات و طرح های هندسی منظم نقاشی می کردند. تولید این محصول با نام تجاری سنگ مصنوعی و به شکلی که امروزه از آن استفاده می شود از اوایل سال 1960 در ایتالیا آغاز شد. استفاده می شود. از رنگدانه های اکسید آهن برای استفاده از رنگ های مختلف و زیبایی سنگ مصنوعی استفاده می شود.

به دلیل برخی ویژگی های خاص مصالح سنگی نسبت به سایر مصالح ساختمانی، این مصالح از دیرباز یکی از پرمصرف ترین مصالح توسط بشر از ابتدای زندگی بشر بر روی این کره خاکی بوده است. در واقع می توان گفت که در طول تاریخ تمدن بشر، مصالح سنگی همواره مورد استفاده بشر بوده است، اما در این دوره از تکامل و در زمان های مختلف، نوع استفاده انسان از این مصالح نیز بر همین اساس تغییر کرده است. آب و هوا

اما می توان گفت تکنولوژی تولید سنگ مصنوعی به شکل کنونی در حدود سال 1960 در ایتالیا شکل گرفت. بدین ترتیب کارخانه های سنگ مصنوعی به سرعت در این کشور شروع به فعالیت کردند

امروزه مصالح سنگی با اشکال مختلف و به طور گسترده در فعالیت های عمرانی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال سنگ های ساختمانی از جمله مصالح سنگی به دلیل ویژگی های مطلوب و کاربرد وسیع در معماری و نمای ساختمان در مناطق شهری روند رو به رشدی به شمار می روند.(آذران پلاستیک)

ویژگی های سنگ مصنوعی
وزن بسیار سبک تر از همتایان طبیعی خود.
وزن سنگ های مصنوعی حدود 15 کیلوگرم در هر متر مربع است.

طرح های جذاب
ظاهر و طرح هایی که می توان برای ساخت سنگ مصنوعی استفاده کرد بسیار متنوع و زیبا است.استفاده از انواع اجزا، عناصر و دانه‌های غیرمعمول مانند اجزای فسیلی، قطعات فلزی و تقریباً هر دانه‌ای که در مخلوط سنگ‌های مصنوعی یافت می‌شود، یکی از مزایایی است که بافتی منحصر به فرد به سنگ‌های مصنوعی می‌دهد.

رنگ های متنوع
علاوه بر این که می توان از رنگدانه های مختلف برای رنگ آمیزی سنگ مصنوعی استفاده کرد و رنگ خاصی به سنگ داد، ثبات رنگ در تمام قسمت های اسلب و کاشی از دیگر ویژگی های سنگ های مصنوعی است.

ضخامت کم
ضخامت سنگ های مصنوعی در مقایسه با استحکام بالای آنها بسیار کم است.

عمر بسیار طولانی
این نوع سنگ با وجود حفظ بقیه خواص، عمر مفید بالایی دارد. تکنولوژی تولید این محصولات با ترکیب سیمان های مرغوب، عمر مفید استفاده از سنگ مصنوعی را برای بیش از 30 سال تضمین می کند.

استحکام بالا
بر اساس آزمایشات انجام شده در مورد مقاومت سنگ های مصنوعی در برابر فشار، انعطاف پذیری و یخ زدگی و خط و خش، می توان تشخیص داد که وضعیت بهتری نسبت به سنگ های طبیعی دارند.

امکان سفارش طرح خاص با رنگ دلخواه
در موارد خاص و در صورت نیاز مشتری می توان محصول نهایی را با توجه به طرح و رنگ پیشنهادی طراحی و ساخت.

تکنولوژی ساخت سنگ مصنوعی
معمولاً مصالحی که سنگ مصنوعی با آن ساخته می شود به گونه ای تعیین می شود که محصول نهایی برای استفاده در داخل و خارج ساختمان چه در کف و چه در نما مناسب باشد. تکنولوژی ترکیب پرس ویبره و استفاده از مواد سنگ طبیعی در ترکیب آن شامل مرمر، سنگ های کلسیتی، گرانیت و سنگ سیلیس با سیمان و مقدار کمی آب، خواصی به سنگ می دهد که 75 درصد کیفیت سنگ طبیعی را دارد. خواص

کاربرد سنگ مصنوعی
همانطور که گفته شد ایده ساخت و تولید سنگ مصنوعی به این دلیل شکل گرفت که طراحان و معماران ساختمان برای زیباتر و منحصربفردتر کردن نمای داخلی و خارجی ساختمان به سنگ هایی با فاکتورهای مطلوب نیاز دارند که شامل کف و نمای دیوار می شود. .این استفاده ها منجر به پیدایش سنگ های مصنوعی شد. اما کاربرد آن محدود به این چند بخش نبود و روز به روز با تغییر سلیقه و نیاز جامعه، اپلیکیشن های جدیدی با این نوع محصولات مواجه می شد. به طور خلاصه، کاربردهای اصلی سنگ مصنوعی می تواند شامل موارد زیر باشد:

خارج از ساختمان
نمای داخل ساختمان
حیاط های داخل حیاط
زیباسازی فضای شهری
کفپوش و کفپوش
نمای داخلی توالت و حمام.
نمای دودکش
نمای ستون های ساختمان
نمای پنجره
نردبان
ویلاها و باغ ها را تزئین کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 19
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 28
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 10606
  • بازدید کلی : 118398
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی