loading...

اخبار فناوری

بازدید : 122
سه شنبه 3 اسفند 1400 زمان : 14:07

لیزر co2 فرکشنال یکی از متداول ترین و البته بهترین روش ها برای درمان چین و چروک های پوست، چاله های ناشی از آکنه و اسکار و به طور کلی جوان سازی پوست است.لیزر co2 فرکشنال در واقع نسل جدید لیزرهای co2 است که با وجود داشتن تمامی مزایای لیزرهای قدیمی و بلکه بیشتر از آن، عوارض آنها را ندارد.

لیزر co2 فرکشنال چیست؟

لیزر co2 فرکشنال یکی از متداول ترین و البته بهترین روش ها برای درمان چین و چروک های پوست، چاله های ناشی از آکنه و اسکار و به طور کلی جوان سازی پوست است.لیزر co2 فرکشنال در واقع نسل جدید لیزرهای co2 است که با وجود داشتن تمامی مزایای لیزرهای قدیمی و بلکه بیشتر از آن، عوارض آنها را ندارد.

لیزر co2 فرکشنال یکی از متداول ترین و البته بهترین روش ها برای درمان چین و چروک های پوست، چاله های ناشی از آکنه و اسکار و به طور کلی جوان سازی پوست است.لیزر co2 فرکشنال در واقع نسل جدید لیزرهای co2 است که با وجود داشتن تمامی مزایای لیزرهای قدیمی و بلکه بیشتر از آن، عوارض آنها را ندارد.

لیزر فرکشنال co2 یکی از رایج ترین و البته بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پوست، اسکار آکنه و به طور کلی جوانسازی پوست است. لیزر فرکشنال co2 در واقع نسل جدیدی از لیزرهای co2 است که علیرغم برخورداری از تمام مزایای لیزرهای قدیمی نه، بلکه بیشتر، عوارض خود را دارد. در این رابطه باید گفت که لیزر CO2 بیش از دو دهه است که به عنوان بهترین روش برای درمان غیرجراحی چین و چروک و چاله های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه بسیار مثبتی داشت و با درصد موفقیت بالایی توانست مشکلات پوستی را از بین ببرد و پوستی صاف و یکدست ایجاد کند. اما مدت زمان بهبودی طولانی که بعد از لیزر حدود 4 تا 6 ماه طول می کشد، در حالی که صورت باید حدود دو هفته بانداژ می شد، استفاده از آن را برای اکثر افراد دشوار و گاهی غیرممکن کرد. نسل جدید لیزرهای co2 به نام co2 فرکشنال تا حد زیادی حل شده است. به طوری که تمام مزایای این لیزر باقی می ماند و عوارض و سختی های آن برطرف می شود. لیزر co2 فرکشنال به راحتی قادر به درمان مشکلات پوستی مانند اسکار آکنه، چین و چروک عمیق پوست، افتادگی پوست و جمع شدن بافت است. هدف اصلی لیزر co2 فرکشنال لایه برداری کل سطح اپیدرم و درم الاتیس است. یعنی برداشتن یک لایه از پوست در یک لحظه.

قیمت لیزر فرکشنال:
لیزر فرکشنال را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، فردی که جوش را درمان می کند ممکن است هزینه متفاوتی نسبت به فردی که جوانسازی پوست انجام داده است داشته باشد، زیرا بیماری که جوش را اعمال می کند بسته به عمق جوش ممکن است به پزشک مراجعه کند. توجه داشته باشید که بیمار علاوه بر لیزر فرکشنال از داروی خاص یا لیزرهای ترکیبی دیگر مانند لیزر میکرونیدلینگ استفاده می کند اما فردی که برای جوانسازی یا لیفت صورت مراجعه کرده است به دلیل پوست نیازی به روش های ترکیبی ندارد. بنابراین هزینه لیزر فرکشنال برای هر فردی متفاوت است.

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از لیزر فرکشنال:
1) دو تا چهار هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و از وسایل و مواد برنزه کننده استفاده کنید.

2) 20 تا 30 روز قبل از لیزر فرکشنال استفاده از محصولات ضد پیری و لایه بردار را متوقف کنید. در صورت امکان از آسپرین، ادویل و ناپروکسن یا هر داروی ضدالتهابی دیگر خودداری کنید. از هر گونه درمان با اسید گلیکولیک خودداری کنید. مصرف مینوسیکلین، تتراسایکلین و داکسی سایکلین را متوقف کنید. از اپیلاسیون، مالش ساینده و درمان های میکرودرم ابریژن خودداری کنید.

3) قبل از انجام لیزر فرکشنال، بیمار باید توسط متخصص پوست معاینه شود. 5) مدت زمان لیزر فرکشنال معمولاً حدود 30 دقیقه است. و پس از اتمام کار، پوست ناحیه لغزنده ملتهب و ملتهب می شود. معمولاً پزشک با کمپرس یخ و سرماخوردگی موضعی این التهاب را کاهش می دهد.

6) خوشبختانه در این نوع لیزر مانند لیزرهای نسل قدیم نیازی به بانداژ محل لیزر نیست. کرم هایی مانند اکسید روی، کرم های ترمیم کننده و آنتی بیوتیک ها ممکن است توسط پزشک شما فقط برای تسریع بهبودی تجویز شود.

7) روز بعد از لیزر فرکشنال، پوست شبیه سوختگی خفیف یا آفتاب سوختگی می شود و کمی تیره به نظر می رسد. این وضعیت باید طی یک هفته با لایه برداری بهبود یابد. و در حدود دو هفته قرمزی و دلمه های ایجاد شده روی پوست از بین می رود.

8) در این مرحله فرد احساس می‌کند پوستی تازه، گلگون، نازک و شفاف دارد. در عرض حدود سه هفته، این قرمزی خفیف از بین می رود و پوست شما به حالت کاملا طبیعی و البته شاداب برمی گردد.

9) به مدت 6 روز پس از لیزر فرکشنال، توصیه می شود زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. همچنین بعد از این مدت و تا زمان بهبود کامل پوست (حدود 3 هفته)، نیم ساعت قبل از خروج از منزل حتما از ضدآفتاب با SP Hit F بالای 30 استفاده کنید.

10) همچنین در هفته اول بعد از لیزر به هیچ عنوان از کرم ها و لوازم آرایشی معمولی استفاده نکنید.

11) اگر در موضعی که با لیزر فرکشنال CO درمان شده است پوسته ایجاد می کنید، آن را حفر نکنید یا دستکاری نکنید.

مزایای لیزر فرکشنال دو CO CO:
مهم ترین مزیت لیزر CO دو فراکشن نسبت به لیزر CO قدیمی، دوره نقاهت کوتاه تر، درد کمتر برای بیمار و عدم نیاز به بیهوشی حین عمل یا بانداژ بعد از عمل است.


موارد زیر را نیز می توان از مزایای این نوع لیزر نسبت به مدل های قدیمی آن دانست:

1) تولید کلاژن را افزایش می دهد.

۲) قابلیت لایه برداری و تحریک پذیری همزمان وجود دارد.

3) چین و چروک های سطحی را کاهش می دهد و افتادگی پوست را از بین می برد.

4) قابلیت تعیین طیف در از بین بردن ضایعات عروقی و رنگی.

عوارض لیزر CO فرکشنال:
لیزر دو فراکشن CO معمولاً عارضه خاصی که دائمی و نگران کننده باشد ندارد. اما پس از لیزر، قرمزی، تورم و لکه های تیره روی پوست به مدت دو تا سه هفته باقی می ماند. اما این علائم به دلیل عملکرد صحیح لیزر CO fractionated است و کم کم از بین می روند و پوست جدیدی ظاهر می شود.


پرسش و پاسخ در مورد لیزر دو کسر CO
1- مزیت دستگاه لیزر فرکشنال نسبت به لیزر آلما چیست؟
با توجه به اینکه لیزر فرکشنال (لیزر فراکسل) تنها بخشی از پوست را به صورت ستون های گرما از بین می برد، عموما آسیب کمتری به پوست وارد می کند. لیزرهای خلفی قدامی مانند قرمزی، تورم و ادم بسیار کمتر رخ می دهد و بنابراین فرد می تواند خیلی سریعتر به سر کار بازگردد. مزیت سوم این است که عوارض دیررس پس از لیزر، مانند قرمزی طولانی مدت، لک و اسکار، بسیار کمتر از لیزرهای قدیمی است.

2- لیزر فرکشنال برای کدام مشکلات پوستی استفاده می شود؟
لیزر فرکشنال دارای طیف وسیعی از اثرات است، به این معنی که علاوه بر اینکه در جوانسازی پوست و کاهش چین و چروک پوست بسیار موثر است، در درمان بیماری هایی مانند لکه های سخت، منافذ باز و ترک های پوستی نیز تاثیرات چشمگیری داشته است. یا علائم کششی). ). یکی دیگر از کاربردهای مهم لیزر فرکشنال، درمان اسکارهای ناشی از جوش، لیشمانیوز یا اسکار جراحی است.

3- آیا لیزر فرکشنال دردناک است؟
پاسخ به این سوال بستگی به میزان تحمل مردم دارد. برای افرادی که آستانه تحمل درد بالایی دارند، جراحی لیزر بدون بیهوشی امکان پذیر است. برای سایر افراد نیم ساعت تا یک ساعت قبل از عمل می توان از کرم های بی حس کننده استفاده کرد.

4- چند جلسه لیزر فرکشنال برای درمان بیماری لازم است؟
بسته به دستگاه و نوع بیماری تحت درمان، بین 4 تا 6 جلسه درمانی مورد نیاز است. مدت جلسات درمانی معمولاً یک ماه است.

5- پاسخ درمانی چه زمانی ظاهر می شود؟
پاسخ درمانی در لیزرهای فرکشنال سریع نیست و معمولاً پس از 3-4 ماه بهبود قابل توجهی مشاهده می شود. در این مدت پوست شروع به تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن قدیمی می کند.

6. چه زمانی بیمار می تواند به کار خود بازگردد؟
در بیشتر موارد، بیمار می تواند در همان روز یا حداکثر روز بعد به سر کار خود بازگردد. زمان بازگشت به کار بستگی به نوع بیماری و پیکربندی دستگاه دارد.

گاهی اوقات، برای چند روز ورم در محل وجود دارد. استفاده از کیسه یخ بلافاصله پس از لیزر و سپس به طور متناوب می تواند این عارضه را کاهش دهد یا از آن جلوگیری کند. یکی دیگر از عارضه های نادر التهاب ناشی از لک است که اغلب در پوست سبز رنگ ایجاد می شود.

8- لیزر فرکشنال برای کدام مکان ها قابل استفاده است؟
لیزر فرکشنال را می توان برای کل بدن استفاده کرد اما استفاده از آن در مناطقی که استفاده از لیزرهای دیگر محدود است مانند گردن و دست تاثیرات بهتری دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 38
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 49
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 288
  • بازدید ماه : 732
  • بازدید سال : 11244
  • بازدید کلی : 119036
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی